lauantai 12. syyskuuta 2009

Homouden kauhistus herättää kysymyksiä

Kaksi lehtileikettä: Abercrombie&Fitch -merkkiä saa Suomesta ja Raamatulla voi myös lyödä takaisin. Kaksi tarinaa homoudesta.


LEHTILEIKE 1.
Päivän Hesaria lukiessani sain hälyttävän tekstarin ystävältäni Ville Ylikahrilta. Olin itse vasta pääkirjoitussivulla, mutta Villen vinkkaamaalla sivulla aamukahvini alkoi täristä. Hesarissa nolo vaateliike mainostaa tuoneensa Suomeen erän kaikkien homopoikien suosikkimerkkiä Abercrombie & Fitchiä.

Tekstarien viestiketju avaa järkytyksemme:

Ville klo 08.27: "Katsopa Hesarista mainos sivulta A16. Mitä homot edellä... Mut mitä me voidaan tämän kauheuden jälkeen pistää päälle?! Tää on kauheaa!"

Mikko klo 08.29: "Voi ei. Mitä nyt kaikille a&f -t-paidoilleni?"

Tässä välissä mies, jonka kanssa nykyisin asun, heräsi. Hänkin järkyttyi mainoksesta syvästi: "Miten Abercrombieta voidaan myydä nyt Itiksessä, Jumbossa ja Sellossa? Kyllä on harvinaisen tehokkaasti tuhottu koko vaatemerkin fäbyloosous." Minäkin tajusin olevani hyvin surullinen, sillä homot olivat jälleen menettäneet yhden brändin heterohelvettiin.

Mikko klo 08.29: "Saanko laittaa a&f -kommenttisi blogiini?"

Ville klo 09.31: "Tietty. Se mainos oli niin käsittämätön mauton, että se olisi vetänyt lokaan minkä tahansa brändin. 'Ainoat kaupat, joihin jonotetaan USA:ssa' Voi ei!"


LEHTILEIKE 2.
Tämä leike Keskisuomalaisesta leviää nyt tehokkaasti ystäväpiirissäni Facebookissa ja Twitterissä. Harmi, ettei sitä ole päivätty eli en tiedä onko kyseessä vuosi 2009 vai 1979. Tekstin perusteella mahdotonta päätellä. Mitä nämä kaksi aamuni lehtileikettä kertovat maailmastamme vuonna 2009?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat